3ــ1ــ3ــ کمپرسورهای طوماری (اسکرول): کمپرسور اسکرول از دو قطعه اصلی اسکرول ثابت و اسکرول متحرک تشکیل شده است

 اسکرول ثابت و اسکرول متحرک این دو قطعه در داخل یکدیگر قرار گرفته اند، اسکرول متحرک در داخل اسکرول ثابت حرکت کرده و با توجه به فاصله لبه های ٔ سمت هر دو قطعه گاز مبرد از قسمت سمت چپ مکیده شده و با فشار از مرکز اسکرول با فشار زیاد خارج می شود. این قسمت به لوله راست که لوله دهش می باشد متصل شده است 

 مزایای کمپرسور اسکرول: 1ــ بازده کمپرسورهای اسکرول 10 تا 15 درصد بیشتر از کمپرسورهای پیستونی است.

2ــ تخلیه گاز به صورت پیوسته و مدام و به طور یکنواخت انجام می شود. 

3ــ قطعات متحرک کمپرسور اسکرول بسیار کم بوده و امکان خرابی این نوع کمپرسورها نسبت به کمپرسورهای پیستونی بسیار کمتر می باشد.

4ــ ارتعاش و سر و صدای این نوع کمپرسورها کمتر از کمپرسورهای پیستونی است.

کمپرسورهای رفت و برگشتی: برای جابه جا کردن مواد سرمازایی که چگالی بخار آنها بسیار زیاد است و ً بالاست، کمپرسور رفت و برگشتی (پیستونی) مناسب ترین دستگاه محسوب همچنین مواد سرمازایی که فشار چگالش آنها نسبتا می شود. آمونیاک، 12ــ R ،134aــ R ،410ــ R ،407ــ R ،22ــ R ،500 ــ R و 502 ــ R جزء مواد سرمازایی هستند که برای تراکم آنها کمپرسور رفت و برگشتی بهترین راندمان را خواهند داشت. این کمپرسورها براساس متغیرهای زیر طبقه بندی می شوند:

1ــ نوع محرک (وسیله چرخاننده یا گرداننده)

2ــ آرایش سیلندر و پیستون 3ــ سیستم های خنک کننده و روغن کاری 

نوع محرک: کمپرسورها به کمک الکتروموتور کار می کنند اما در سیستم های تهویه مطبوع وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتومبیل ها، قطارها، هواپیماها و کشتی ها نیرو یا توان محرک، به وسیله موتورهای درون سوز تأمین می شود. کمپرسورهای مجهز به ماشین بخار نیز موجود است ولی این نوع کمپرسورها فقط در جاهایی به کار می رود که از بخار آب برای مصارف دیگر نیز استفاده می شود. کمپرسور را می توان به وسیله موتور هم محور )کوپلینگ مستقیم( یا موتوری که محور آن جداست )با استفاده از فلکه وتسمه( چرخاند. ً کمپرسور را بگرداند و موتور درون کمپرسور قرار این نوع کمپرسورها را نوع باز می نامند. ممکن است موتور محرک مستقیما گیرد و با آن یکپارچه شده است.این نوع کمپرسورها از نوع بسته و نیمه بسته می باشند. کمپرسورهای بسته از لحاظ جاگیری بسیار مناسب اند و فضای اندکی را اشغال می کنند و در صورت خراب شدن اجزای داخل کمپرسور قابل تعمیر نمی باشند اما کمپرسورهای نیمه بسته قابل تعمیر می باشند.

 :کمپرسورها امتیاز مشخص کمپرسورهای بسته و نیمه بسته مصونیت از نشت ماده سرمازا و فراغت از دردسرهای مربوط به فلکه و تسمه است.

کاستی های کمپرسورهای بسته: 1ــ محدودیت ظرفیت 2ــ وم چرخیدن کمپرسور با همان سرعت گردش موتور 3ــ عدم دسترسی برای تعمیر و نگهداری 4ــ انتقال گرمای حاصل از کار موتور به سیکل تبرید


گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 
 

نمایندگی فروش و تعمیر کولرگازی اسپلیت در شیراز-عظیمی

خدمات پس از فروش و تعمیر کولرگازی اسپلیت گری در شیراز-عظیمی

نمایندگی فروش و خدمات تخصصی کولرگازی اسپلیت در شیراز-عظیمی

اسکرول ,کمپرسورهای ,کمپرسور ,نوع ,کمپرسورها ,بسته ,می شود ,این نوع ,نوع کمپرسورها ,نیمه بسته ,بعد از

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بهترین مشاوره خانواده،زنان،ازدواج،همسرداری،مهاجرت،حقوقی وتحصیلی آساتیم - بهترین های دنیای گیم، سینما و سرگرمی دارالعلم پزشکی| مهندسی | سلامت محققین جوان کسب درآمد اینترنتی سخنان رهبری در مورد جهش تولید PES2017 بازی A girl from The Middle East